۲۵ آبان ۱۳۹۴، ۱۴:۴۸

توجه برنامه های شبکه چهار به کتاب، علم و موسیقی

توجه برنامه های شبکه چهار به کتاب، علم و موسیقی

برنامه های «نقد کتاب»، «صدبرگ»، «نغمه ها» و «چرخ» امشب ۲۵ آبان روی آنتن شبکه چهار می روند.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه «نقد کتاب» امشب ۲۵ آبان ساعت ۲۳ برای نقد و بررسی کتاب «شریعتی، دین و جامعه» روی آنتن می رود. این برنامه با حضور حجت الاسلام مهدی عبدالهی نویسنده و عضو گروه کلام اسلامی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و سید حسن شهرستانی عضو هیات علمی دانشگاه هنر و منتقد کتاب «شریعتی، دین و جامعه» را نقد و بررسی می کند.

کتاب «شریعتی، دین و جامعه» به کوشش عبدالحسین خسروپناه و مهدی عبداللهی از سوی کانون اندیشه جوان منتشر شده است.

برنامه زنده «نقد کتاب» را گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار به تهیه کنندگی مجتبی شفیعی و اجرای موحد ابطحی عضو هیات علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دوشنبه ها روی آنتن می برد.

بزرگداشت مقام علامه جعفری

برنامه شبانگاهی«صد برگ» امشب با آیتم هایی ویژه به مناسبت سالگرد درگذشت علامه جعفري پخش می شود.

در برنامه «صدبرگ» پیش رو مستندي درباره اين عالم ربانى به کارگردانی مصطفى رزاق كريمى پخش می شود. همچنین به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در این برنامه دو مستند ویژه با عنوان «کتاب در قاره آفريقا» و «ده دروغ تاريخي» روی آنتن می رود.

صدای ساز سلمکی در «نغمه ها» به گوش می رسد

برنامه موسیقایی «نغمه ها» امشب ساعت ۲۰:۲۵ با حضور ابراهیم سلمکی نوازنده، آهنگساز و رهبر ارکستر به مخاطبان عرضه می شود. در برنامه امشب قطعاتی چون شوشتری، سه گاه و شام سیه گفتگو، بحث و بررسی می شود.

ابراهیم سلمکی در تاریخ هجدهم آبان سال ۱۳۱۱ در تهران محله سنگلج از پدری به نام محمد که خود موسیقیدان و نوازنده بود و مادری بنام زیور بدنیا آمد. سلمکی متاهل و دارای سه پسر و یک دختر است از پسران وی حسین، محمد و کارون تنها کارون سلمکی بصورت حرفه ای راه پدر را ادامه داده و هم اکنون به عنوان یکی از آهنگسازان برجسته به شمار می رود.

«نغمه ها» به تهیه کنندگی حبیب الله ذولفقاری هر هفته دوشنبه ها ساعت ۲۰:۲۵ روی آنتن می رود.

از دانشمند برتر اروپا  تا رباتیک دانشگاه امیر کبیر

برنامه «چرخ» که با هدف ترویج علم و داشتن تفکر علمی روی آنتن می رود، امشب ساعت ۱۹ با دانشمند برتر سال اتحادیه علوم زمین اروپا گفتگو می کند. در برنامه امشب شاهد گفتگو با کاوه مدنی دانشمند برتر سال اتحادیه علوم زمین اروپا خواهیم بود.

همچنین در ادامه این برنامه گفتگویی با رضا کلانتر نژاد با موضوع آینده نگری  پخش خواهد شد. بخش دیگر این برنامه هم با حضور آریا صبوری، مسابقات رباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر تبیین می شود.

کد خبر 2968493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha